Recent Posts

Friday, April 22, 2011

psstt..korang "talam dua muka" ke?? jom semak..

talam dua muka?? hipokrit?? suke b'pura²??
korang camtu ke? jom kite semak..

erm..actually hipokrit tu kdg² perlu gak kot utk jage hati org yg kte syg..tgk pd keadaan jugak la kan..

oke la jom try kuiz ni utk tgk korang jenis yg cmne..

Caranya :
1. Jawab 8 soalan di bawah
2. Tengok markah dan jumlahkan
3. Berdasarkan markah lihat keputusan korang

Oke mule..

1. Dlm satu majlis keramaian, seorg kwn kamu m'dpt perhatian kerana b'pakaian lain dari yg lain. Dlm fikiran kamu, cara dia b'pakaian agak m'jelakkan. Apa yg akan kamu sampaikan pdnya?
a) Kamu katakan caranya berpakaian nampak menarik kerana tidak mahu dia berasa t'singgung.
b) Berterus terang pakaiannya yg m'jelakkan, sbb tu ramai yg memerhatikannya. Mereka bkn memuji tp mengutuk.
c) Secara terbuka, kamu mengatakan yg dia nmpk hodoh dgn pakaian begitu.

2. Kamu t'dengar desas desus seorg jejaka/gadis hensem/cantik meminati kwn baik kamu. Masalahnya kamu juga meminati jejaka/gadis tersebut. Apa yg akan kamu lakukan?
a) M'beritahu kwn baik kamu mengenai jejaka/gadis t'sebut tp semuanya perkara yg negatif.
b) M'beritahu jejaka/gadis tu yg kwn baik kamu tdk meminatinya.
c) Tidak masuk campur dan biarkan sahaja.

3. Ada seorg jejaka/gadis yg kelihatan hebat menyertai kelas/pejabat kamu. Secara tdk lgsung ini memberikan saingan hebat pd kamu. Apa yg akan kamu lakukan?
a) Mula-mula kamu akan berbuat baik dengannya. Kemudian kamu akan memikirkan strategi utk menjatuhkannya.
b) Kamu mahu tahu sejauh mana kehebatannya.
c) Mengajaknya keluar b'sama-sama teman lain tp kamu b'pakat utk tidak menghiraukannya. Kes boikot!

4. Adik kamu menganggap kamu seorg yg 'cool'. Adakah kamu:
a) Akan b'lagak cool supaya dijadikan contoh oleh adik kamu.
b) Melayannya sebaik mungkin jika dia dpt menuruti perintah kamu.
c) Mengongkong dia agar dia menghormati kamu sbg abang/kakak.

5. Ibu bapa kamu tdk m'benarkan kamu m'hadiri party harijadi kwn baik kamu, sedangkan kamu begitu b'sungguh utk menghadirinya. Apakah respons kamu?
a) Kamu m'hormati keputusan mereka tp tetap curi² keluar utk ke party t'sebut.
b) Berjanji akan pulang awal jika mereka m'benarkan kamu utk ke party t'sebut..
c) T'paksa akur dgn keputusan mereka dan duduk di rumah sahaja.
   

6. Kamu t'jumpa sekeping surat yg ditujukan oleh kwn kamu kpd seseorang yg kamu minat. Apa yang akan kamu lakukan?
a) Segera buat salinan fotostat sebanyak mungkin dan edar kpd kwn² yg lain.
b) Menyerahkan semula kpd kwn kamu.
c) Tukar nama surat t'sebut kpd nama musuh ketat kamu untuk membalas dendam.

7. Kwn baik kamu ingin keluar bersama bekas kekasih kamu. Bagaimana reaksi kamu?
a) Pd mulanya kamu tdk kisah, tp kemudian kamu cari jln utk sabotaj mereka berdua.
b) Kamu tidak mahu mengendahkannya.
c) Katakan pd kwn baik kamu yg kamu gembira melihat mereka.

8. Ada seorg jejaka/gadis yg kelihatan hebat mengajak kamu keluar sedangkan kamu sudah m'punyai kekasih. Apa keputusan kamu?
a) Setuju utk keluar dengannya, tp m'batalkan di saat² akhir.
b) Setuju keluar dengannya dan m'hebahkan kpd semua org yg dia hanya mahu mengambil kesempatan ke atas kamu.
c) Mengucapkan terima kasih pdnya dan mintak maaf kerana tdk dpt keluar dengannya.






4 comments:

HaFizaH aYu said...

suka menyelinap la hahaha trima dri seadanya..heeee

3r1k4 ::1ry4n1 said...

harap2 x de lah sikap2 mcm nie.! yeahhhhh !!

misz fae said...

blogwalking!;)

meh singgah blog fae:

http://fzhjmldn.blogspot.com/

schasya said...

suka menyelinap! hahaaaa :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Submit your site

 
back to top