Recent Posts

Wednesday, April 20, 2011

Love Rules

Hey gadis2..mari bace ni..

10 kesilapan cinta yg mesti gadis2 elakkan..

1. Lagak jual mahal yg keterlaluan, kerana yakin si dia hanya tertarik kepada kamu saja..jual mahal tu perlu tp bile keterlaluan sgt takut melepas.

2. Ambil mudah dalam segala hal perhubungan cinta kerana berpendapat kamu mempunyai berjuta-juta pilihan diluar sana tanpa memikirkan usiamu yang semakin meningkat.


3. Jangan terlalu judgemental. Seorg yang nampak teruk tak semestinya akan berterusan begitu.

4. Terlalu memilih. Si dia mestilah fan MU, pandai masak western, mesti suke kucing, pandai main gitar bla bla bla..

5. Untuk mencari pasangan yang kononnya memahami dan sehati sejiwa denganmu, kamu memilih untuk menjalin cinta dengan lelaki yang mempunyai kerjaya dalam bidang yang sama denganmu.

6. Kerana sejarah silam, kamu fobia untuk bercinta dan tetap dengan pendirian "aku boleh hidup tanpa lelaki".

7. Beranggapan si dia tidak peduli mengenaimu jika tidak ambil tahu tentang kesukaanmu.

8. Tak mahu kalah. Selagi tidak dapat jejaka yang lebih kacak daripada teman lelaki sahabat karibmu, selagi tu lah kamu sanggup memilih untuk membujang sampai ke tua.

9. Takut perkenalkan si dia kepada orang tuamu kerana dia bukan datang dari keluarga berada. Jangan terkejut kalau satu ari nanti ibumu meneriam pinangan anak temannya kerana menyangka kamu takde boyfriend.

10. Love him, love him not. Sekejap kamu mahukannya untuk kepentingan tertentu, sekejap kamu tolak dirinya bila tidak perlu.






6 comments:

Ainnur Afiffah :) said...

ada yg terkene batang hidung sendiri ni.. hehe..

cik.saffa.here.with.love. said...

sangat-sangat setuju.

kakyong said...

kakyong singgah sini...

actually percintaan sebenar adalah selepas diikat dgn lafaz nikah.. cinta sebenar adalah tolak ansur & kasih sayang yg diikat dengan penuh rasa amanah, tanggungjawab & pengorbanan... ;)

bercinta sebelum nikah ni.. berpada2 lah.. tak rugi jual mahal.. cuma jgn terlalu open sgt.. ;) yg pasti hargai perasaan pasangan kita, & jgn permainkan perasaan org lain.


n3 terbaru kakyong.com
Kenali sahabat ibu : Shira @ AshAnas
Anis dah beralih arah.. tak minat Dora dah..

Azlan Hasan said...

hahaha..nice one..its so true..hehe..especially no 3 & 9..hehe..pendek kata jangan banyak jugde or memilih..nak bercinta bukan nak beli barang..hehehe..

p/s: memilih xsalah untuk masa depan tapi jangan ketat sgt standard ISO nyer..hehehe.. :)

Regards,
-Strider-

rafidahfarhana said...

bededuk atas kepala sebijik durian.
kena fikir semula apa yg saya dah buat.
haish =.=''

TeratakAzmi said...

Ohh info yang sangat menarik...
thanks for sharing...

;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Submit your site

 
back to top